vrijdag 12 november 2010

New York

New York



Het hotel waar ik verblijf is Het 4 sterren hotel : Howard Johnson Inn Long Island New York. In alle hotels in New York geldt een toeslag van USD 3.50 per kamer.

Dag 10 (27/11/10)
Op de 6de dag ging ik met de bus na het Vrijheidsbeeld. Dit beeld is het symbool van New York en de Verenigde Staten. Het beeld lijkt heel groot maar het in kleiner als de martinitoren in Groningen. Het beeld is 46 Meter hoog. Het beeld hebben de Amerikanen van de Fransen gekregen. Om de vriendschap uit te drukken. Tot grote teleurstelling konden we niet op de kroon komen dat is niet meer mogelijk vanwege veiligheid. De fakkel was sowieso al niet toegankelijk. Ik ben wel naar het observatieplatform op de 10e verdieping van de sokkel  geweest. Daar konden we de binnenconstructie zien van het vrijheidsbeeld. Het stalen geraamte is ontworpen door Gustave Eiffel. Vervolgens ben ik nog op de 2e verdieping geweest hier is een expositie het idee,uitvoering en technische en financiële problemen en de plaatsing van het beeld.


Dag 11 (28/11/10)
Op de 7e dag ben ik naar het empire state building wezen kijken. Het empire state building staat in het centrum van Manhattan. Het trappenhuis is super lang er waren wel liefst 1860 treden! Ik ben daarom ook maar met de lift gegaan. Er waren gelukkig veel liften in het gebouw. Ik moest wel lang wachten voordat ik met de lift naar boven kon. Ik had gelezen dat er per dag wel 10.0000 toeristen na het empire state building kwamen. Dat is dus heel veel. Nadat ik in de lift dat ben ik op de 86e verdieping gestopt. Ik zat maar liefst op 320 meter hoogte! Het was gelukkig een mooie dag. Ik kon zover over New York kijken het was hartstikke mooi om dit een keer te zien en te mogen meemaken. Daarna ben ik nog een stukje verder in het gebouw gegaan met de ligt. Op de 102e verdieping ben ik nog op een kleine platform geweest dit was wel afgesloten met glas voor de veiligheid. Ik moest hier wel extra voor betalen maar ik dacht ik maak dit maar 1 keer in mijn leven mee! De verlichting van de top van het beeld is per seizoen anders. Ik was er overdag dus ik weet dus niet welke kleur er op dat moment was.



Dag 12(29/11/10)
De 8ste dag heb ik ’s middags een rondvaart gemaakt. Het was heel mooi je kon nu eens New York vanaf het water bekijken. Gidsen gaven onderweg uitleg over de verschillende gebouwen onder meer ; Yankee Staduim, het gebouw van de VN en de Brooklyn Bridge. Ze vertelden veel informatie over hun stad het was heel interessant om aan te horen en ze vertelden het ook nog op een leuke manier! Ik ben langs 7 bruggen gekomen ik heb nou al geen flauw idee hoe ze heten maar het was prachtig we vaarden over de Hudson River,de Harlem River, de East River en toen weer terug naar het vertrekpunt. Het duurde in totaal ongeveer 3.5 uur dat was dus een enorme rondvaart maar zeker de moeite waard!


Dag 13 (30/11/10)
De 9e dag ben ik nog even de stad in geweest om wat leuke winkeltjes te bekijken. Ik ben naar het bekende Warenhuis Macy’s  geweest. Dit was een enorm groot warenheus. Ik keek mijn ogen uit en wist eerst niet waar ik moest kijken. Er waren zoveel mogelijkheden!


Dag 14 (01/12/10)
Op deze dag ben ik na de niagara waterfalls geweest. Het was prachtig meer kan ik er niet over zeggen. Dat zoiets moois bestaat in de wereld! Het was echt zo mooi! Ik kan het echt niet beschrijven.


Dag 15 (02/12/10)
Na bijna 6 dagen in New York geweest zat dit er helaas ook alweer op. Wat ging de tijd daar toch snel ik heb het idee dat ik nog lang niet alles heb gezien. Maar ik heb tenminste wel gezien wát ik graag wou zien. Ik ging verder reizen. Ik moest weer 2uur van te voren aanwezig wezen op het vliegveld in New York. Het vliegveld is trouwens enorm groot daar! Ik heb nog nooit zo’n groot vliegveld gezien het in niks in vergelijking met Schiphol Airport Amsterdam. De vlucht van New York(JFK) naar Mexico (MEX) vertrok om 09:29. Ik kwam aan om 13:52. Mijn vliegmaatschappij was Delta Airlines
 vluchtnummer : DL 481


Geen opmerkingen:

Een reactie posten